networkparts icon-200px-تجهیزات-شبکه-لوگو
ورود | ثبت نام
بهترین روترهای وایفای 6 در سال 2022-بنر اصلی

بهترین روترهای وایفای 6 در سال 2022

لینک کوتاه مطلب:
https://networkparts.ir/?p=12280

سرفصل مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

لیست بهترین روترهای وایفای 6

این لیست در سال 2022 توسط PC Magazine تهیه گردیده و ما طی مقاله جاری به ترجمه و ارائه آن خدمت شما عزیزان اهتمام ورزیده ایم

تجهیزات-شبکه-PCMag انتخاب-networkparts

وایفای نسل 6 چیست و چرا باید به سمت آن برویم ؟

با افزایش اهمیت فعالیت از منزل برای بیشتر کارمندان دفتری در طول دوره همه گیری کرونا، ارزش این را دارد تا به قلب شبکه منزل خود که روتر نامیده می شود نگاه نزدیکتری داشته باشید. همچنین زمان مناسبی هست تا با نسل ششم وای فای آشنا شوید.
اگر عمر روتر شما چیزی بیش از 3 سال است و به دنبال افزایش سرعت و امنیت در شبکه خود هستید ، وایفای 6 به راحتی خواسته شما را پوشش داده است. اگر هم دارید از خود سوال می کنید که از چه نسل روتری در حال حاضر استفاده می کنید به احتمال زیاد نسل پنجم که با کد 802.11ac شناخته شده و از سال 2013 تاکنون مورد استفاده قرار می گیرد.

wi-fi6-تجهیزات-شبکه

نسل پنجم وایفای توانایی اسمی اتصال چند باند با سرعت 5.4 گیگابایت در هر ثانیه (Gbps) را فراهم می کند که برای بیش از یک دهه تکنولوژی غالب در جابجایی اطلاعات بیسیم بشمار می رفت. نسل ششم وایفای با کد 802.11ax شناخته شده طلیعه دار عصر جدید ارتباطات بیسیم است که سرعت اسمی آن 9.6 Gbps است.
از دیگر ویژگی های این نسل از ارتباطات بیسیم افزایش کارایی باتری دستگاه هایی است که از وایفای6 بهره می برند و امنیت بالاتری را به همراه دارند که ویژگی های مهمی در کنار افزایش بهره وری این نسل محسوب می شوند. 

این روترها در بازار جهانی براساس قابلیت هایی که ارائه می دهند برچسب قیمتی از 70 دلار تا 600 دلار را بر روی خود دارند. این نوسان قیمت بسیار زیاد است و قبل از انتخاب بهتر است به این فکر کنید که چرا دارید به نسل ششم وایفای ارتقا می یابید نه به قیمت آن تا به لیست نهایی بهترین روترهای wifi6 نزدیک شوید.
ما در این مقاله تلاش داریم با بررسی فنی مشخصات اعلامی از سوی سازندگان و تست در محیط واقعی ، لیستی از بهترین روترهای wifi6 برای شما آماده نموده تا شما با محاسبه آیتم های اصلی در انتخاب روتر شامل موارد ذیل ، به راحتی مودم مورد نظر خود را انتخاب نمایید

  1. اندازه منطقه تحت پوشش
  2. تعداد کاربرانی که قرار است از روتر استفاده کنند
  3. علاوه بر کامپیوترها ، تبلت ها ، کنسول های بازی و تمامی تجهیزات دیجیتالی که قرار است از این شبکه بی سیم بهره مند شوند

همانطور که شما ممکن است انتظار داشته باشید، روترهای بیسیم دارای پورت I/O ، ابزارهای مدیریتی قوی دارای توان بالا بوده که به نسبت قیمت بالایی دارند، اما زمانی که دریافتید که چه کسانی و برای چه قرار استبه شبکه شما متصل شوند، خواهید دانست که آیا واقعا به چنین دستگاه های گران قیمتی نیاز دارید یا خیر. 

شاید دستگاه با قیمت کمتر نیز از عهده نیازهای شما از شبکه بربیاید، در این مقاله شما با لیست بهترین روترهای وایفای 6 آشنا گردیده و برای این سوالات خود پاسخ خواهید یافت.

مزایا

  1. سرعت بیشتر: WiFi 6 تا چهار برابر سریع‌تر از WiFi 5 (802.11ac) است و برای ارتباط با دستگاه‌های بیشتری هم‌زمان بهینه شده است.
  2. کاهش تداخل: با بهبود قابلیت‌های مدیریت تداخل، WiFi 6 به شبکه‌های بی‌سیم کمک می‌کند تا در محیط‌های پر تداخل، همچون ادارات و مراکز خرید، عملکرد بهتری داشته باشند.
  3. صرفه‌جویی در مصرف باتری: WiFi 6 به دستگاه‌های همراه کمک می‌کند تا باتری‌های خود را بیشتر حفظ کنند، با بهره‌گیری از قابلیت‌های جدیدی مانند Target Wake Time (TWT).
  4. افزایش ظرفیت شبکه: WiFi 6 با بهبود قابلیت‌های فرستادن و دریافت داده‌ها، به شبکه‌ها امکان می‌دهد تا تعداد دستگاه‌های بیشتری را پشتیبانی کنند و در عین حال سرعت انتقال داده‌ها را حفظ کنند.
  5. امنیت بالاتر: WiFi 6 با بهره‌گیری از WPA3، استاندارد امنیتی جدید، امنیت شبکه را افزایش می‌دهد و از حملات مختلفی مانند حملات رمزنگاری و مردم‌نما جلوگیری می‌کند.
  6. پشتیبانی از IoT: با افزایش تعداد دستگاه‌های هوشمند و اینترنت اشیا، WiFi 6 قابلیت‌ه

معایب

  1. قیمت: یکی از معایب WiFi 6 قیمت بالای این تکنولوژی می‌باشد. این تکنولوژی بسیار جدید است و به همین دلیل، تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از آن با قیمت بالا عرضه می‌شوند.
  2. سازگاری: برای استفاده از WiFi 6، نیاز به داشتن تجهیزات سازگار با این تکنولوژی دارید. به همین دلیل، برخی از دستگاه‌های قدیمی تر نمی‌توانند از این تکنولوژی بهره‌مند شوند.
  3. محدودیت‌های فیزیکی: مانند تمامی تکنولوژی‌های بی‌سیم، WiFi 6 نیز تحت تأثیر مشکلات فیزیکی مانند دیوارها، ساختمان‌ها، سقف‌ها و غیره قرار می‌گیرد. به همین دلیل، شبکه‌های WiFi 6 ممکن است در بعضی از محیط‌ها کارایی کمتری داشته باشند.
  4. تأخیر در حالت شلوغ: اگر شبکه WiFi 6 شما بسیار شلوغ شود و از آن برای اتصال به دستگاه‌های بسیاری استفاده شود، ممکن است تأخیر شبکه و افزایش زمان پاسخ‌گویی دستگاه‌ها را تجربه کنید.
  5. تداخل با دستگاه‌های دیگر: مانند تمامی فناوری‌های بی‌سیم، WiFi 6 نیز ممکن است با دستگاه‌های دیگری که از فرکانس‌های مشابه استفاده می‌کنند، تداخل داشته باشد.
بهترین روترهای وایفای 6 در سال 2022-بنر پایین

جستجو در مقالات و ویدیوها

آخرین مقالات آموزشی

آخرین ویدیوهای آموزشی

نویسنده مطلب:
اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

Contact us Networkparts popup-تجهیزات شبکه راه های ارتباطی

تلگرام تجهیزات شبکه

واتساپ تجهیزات شبکه

اینستاگرام تجهیزات شبکه

فیسبوک تجهیزات شبکه

توییتر تجهیزات شبکه

یوتیوب تجهیزات شبکه