networkparts icon-200px-تجهیزات-شبکه-لوگو
ورود | ثبت نام
ریست سوییچ سیسکو​-ریبوت سوییچ سیسکو​-تجهیزات شبکه-networkparts-آموزش Reboot و Reset سوییچ تجاری سیسکو بصورت دستی

آموزش ریست سوییچ سیسکو و ریبوت بصورت دستی

لینک کوتاه مطلب:
https://networkparts.ir/?p=12282

سرفصل مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

آموزش Reboot و Reset سوییچ تجاری سیسکو بصورت دستی

ریبوت سوییچ سیسکو

‫یک شروع تازه ، مهم نیست که چه مقدار تجربه شبکه داشته باشید ، یک ریبوت ‫یا ریست سوییچ سیسکو گاهی سریعترین و راحتترین راه برای مرتب کردن همه چیز است. ‫در این قسمت از آموزش سیسکو ما به شما نشان می دهیم که چگونه ‫یک سوییچ تجاری سیسکو (CBS) را بصورت دستی ریبوت یا ریست نمایید. ‫سوییچ های تجاری سیسکو به شما اجازه می دهند ‫تا بصورت دستی آنها را Reboot و Reset نمایید.

‫ممکن هست شما بخواهید سوییچ را برای ‫اعمال تغییرات خاص در تنظیمات ریبوت نمایید، ‫ مانند فعالسازی پشتیبانی از Jumbo Frame یا پس از ارتقای Framework، ‫اگر سوییچ شما آنطور که انتظار دارید عمل نمی ‫کند ، ریبوت سیسکو می تواند مشکلات آن را برطرف کند.

‫مهم هست که به یاد داشته باشید که ریبوت کردن ‫سوییچ می تواند تنظیمات در حال اجرا را پاک نماید. ‫اگر نمی خواهید تمام تنظیماتی که از زمان آخرین ریبوت در سیستم وجود داشته را دوباره ‫انجام دهید ، می بایست تنظیمات درحال اجرا را در تنظیمات Startup ذخیره نمایید. ‫زمان که شما به سوییچ دسترسی دارید به تب Administration و ‫بعد گزینه Reboot بروید.

‫در سوییچ های CBS مدل 250 یا 350 می توانید انتخاب کنید تا بلافاصله (immediate) یا در ‫یک روز و زمان خاص یا بعد از مدتی مشخص (مانند 3 روز و 30 دقیقه) عملیات ریبوت انجام شود. ‫در این مثال ما گزینه بلافاصله (immediate) را انتخاب می کنیم.

‫اگر می خواهید که دستگاه را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگردانید یا ‫تنظیمات راه اندازی را برای دفعه بعدی که سیستم راه اندازی می شود پاک کنید، ‫این گزینه ها را اینجا باید انتخاب کنید. ‫ما نمی خواهیم که به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردیم ‫پس مطمئن می شویم که این گزینه انتخاب نشده باشد، ‫وقتی آنچه مدنظر هست را انتخاب کردید بر روی Reboot کلیک کنید.

‫راه آسان دیگری که برای ریبوت سوییچ سیسکو وجود دارد ، فشردن و نگاه ‫داشتن دکمه Reset بر روی دستگاه برای حداقل 10 ثانیه است. ‫

ریست سوییچ سیسکو

در این آموزش به شما نشان خواهیم داد چگونه بصورت دستی ریست سوییچ سیسکو را انجام داده و دستگاه را به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانید. ‫Reset سوییچ Cisco می تواند خیلی مفید باشد و حتی ‫ضروری مخصوصا زمانیکه دستگاه به درستی کار نکرده و راه حل آن هم مشخص نیست. ‫گاهی ممکن است شما سوییچی را از شخص دیگر دریافت کرده باشید که در شرکتی ‫کار می کرده است ، لازم است که تنظیمات آن را پاک کنید و دوباره شروع کنید.

‫برای انجام این کار، تمامی کابل های اترنت را از دستگاه جدا کنید. اگر دکمه ‫Reset بر روی مدل دستگاه شما وجود دارد ، برای بیش از 10 ثانیه آن را نگه دارید. ‫برای مدل هایی که دکمه ریست آن ها بصورت فشار دادنی است ، شما می توانید یک ‫گیره کاغذ شبیه این را برداشته و آن را فشار داده و بیش از 10 ثانیه نگه دارید، ‫زمانیکه چراغ تمامی پورت ها روشن شد ، دکمه ریست را رها کنید. ‫وقتی که پروسه بالا آمدن تکمیل شد ، کامپیوتر ‫خود را با کابل اترنت مستقیم به سوییچ متصل کنید.

‫برای اتصال صحیح شما نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که ‫رابط کاربری اترنت شما در Subnet یک IP آدرس مشابه سوییچ دارد. ‫برای بررسی و یا تغییر آن در ویندوز کامپیوتر خود ، وارد Control ‫Panel شده ، سپس وارد Network and Internet و سپس Network Connections، ‫گزینه Ethernet Interface را انتخاب کنید ، سپس ‫TCP/IPV4 را انتخاب نموده و بر روی Properties کلیک کنید.

‫IP آدرسی در رنج میان 192.168.1.2 و 192.168.1.253 وارد کنید. ‫آدرسی را انتخاب کنید که در حال حاضر استفاده نمی شود ، در ‫این مثال ما برای اترنت آدرس 192.168.1.252 را تنظیم نمودیم، ‫Subnet Mask هم 255.255.255.0 تنظیم شد ‫و برای Default Gateway نیز 192.168.1.254 تنظیم شد.

‫زمانیکه تکمیل شد بر روی Ok کلیک کرده و پنجره را ببندید ، یک ‫مرورگر را باز نمایید و IP آدرس سوییچ را در آدرس بار وارد نمایید، ‫IP آدرس پیش فرض سوییچ 192.168.1.254 است. زمانیکه ‫متصل شدید باید نام کاربری و پسورد را وارد نمایید. ‫نام کاربری و پسورد پیش فرض هر دو cisco است ، تمام حروف بصورت کوچک. ‫در اینجا شما نام کاربری و پسورد جدیدی را ‫تعیین می کنید تا از شبکه خود محافظت بیشتری کنید، ‫پسورد جدید و تکرار آن را در فیلدهای مربوطه وارد ‫کنید و بر روی apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال گردد.

‫اگر پیام پاپ آپی ظاهر شد بر روی Ok کلیک کنید، ‫بر روی دکمه چشمک زن Save کلیک کنید تا ‫تنظیمات جدید در تنظیمات Startup ذخیره گردد.

‫به آسانی شمارش کردن 1 ، 2 و 3 ، حالا شما چند راه ‫ساده برای Reset سوییچ سیسکو و Reboot کردن آن آموخته اید.

‫سپاس که در این آموزش همراه ما بودید.

ریست سوییچ سیسکو-ریبوت سوییچ سیسکو-تجهیزات شبکه-networkparts

جستجو در مقالات و ویدیوها

آخرین مقالات آموزشی

آخرین ویدیوهای آموزشی

نویسنده مطلب:
اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Contact us Networkparts popup-تجهیزات شبکه راه های ارتباطی

تلگرام تجهیزات شبکه

واتساپ تجهیزات شبکه

اینستاگرام تجهیزات شبکه

فیسبوک تجهیزات شبکه

توییتر تجهیزات شبکه

یوتیوب تجهیزات شبکه