networkparts icon-200px-تجهیزات-شبکه-لوگو
ورود | ثبت نام
بهترین هارد دیسک اینترنال در سال 2024

بهترین هارد دیسک اینترنال در سال 2024​

https://networkparts.ir/?p=196687

سرفصل مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

بهترین هارد دیسک اینترنال در سال 2024

یک هارد دیسک‌خوب می تواند مدیریت فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر یا تجهیزات شبکه شما را ساده و آسان کند. به همین دعلت انتخاب بهترین هارددیسک اینترنال و یا اکسترنال می‌تواند به‌نوعی یک عمل تعادلی باشد، زیرا ظرفیت ذخیره سازی و هزینه پرداختی توسط شما همگی آیتم های حیاتی در روند خرید شما هستند که باید مد نظر قرار گیرند. هارد دیسک‌ های اینترنال و هارد دیسک های اکسترنال قدیمی (Hard Disc Drive) ممکن است نتوانند در مقوله سرعت با حافظه های اس اس دی (SSD) رقابت کنند، اما تا امروز از نظر ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بالا و مقرون به‌صرفه بودن، برتری محسوسی دارند.

ما در این مقاله سعی نموده ایم براساس کتابچه راهنمای منتشره توسط مجله معتبر تک رادار (Tech Radar)، بهترین هارد دیسک اینترنال را با توجه به تمامی فاکتورهای فنی و مالی به شما معرفی نماییم.

اگر به دنبال بهترین هارد دیسک به طور کلی هستید، نیازی نیست بیش از این جستجو کنید؛ Seagate BarraCuda بهترین انتخاب است. مدل‌های موجود آن از 500 گیگابایت تا 8 ترابایت متغیر بوده و تعادل خوبی بین عملکرد بالایی که دریافت می کنید و قیمتی که پرداخت می نمایید برقرار می کند.

اگر بدنبال گزینه هایی با قیمت کمتر هستید، هارددیسک Western Digital Blue Desktop یک گزینه عالی برای ذخیره‌سازی بلندمدت با قیمت مناسب خواهد بود. این هارد دیسک برای کانفیگ نمودن هرگونه سیستم سخت افزاری، اعم از کامپیوتر خانگی یا سخت افزار سرور که در تهیه قطعات هزینه فاکتور اصلی باشد، ارزش خرید خود را به نمایش می گذارد.

هر نیازی که به فضای ذخیره‌سازی داشته باشید، راهنمای جامع ما به دقت تهیه شده تا تمامی نیازهای شما را پوشش دهد و با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه متخصصات مجله تک رادار در آزمایش انواع هارد دیسک‌ها تنظیم شده است. بنابراین به توصیه‌های ما نگاه کنید و بگذارید ما به شما کمک کنیم تا بهترین هارد دیسک را متناسب با نیازها و بودجه‌تان تهیه نمایید.

بهترین هارد دیسک به طور کلی

Seagate BarraCuda

سیگیت باراکودا

بهترین هارد براساس نتایج کلی

بهترین هارد دیسک اینترنال در سال 2024-سیگیت باراکودا

صحبت کردن درباره هارد دیسک‌ها بدون اشاره به مجموعه Seagate BarraCuda تقریباً غیرممکن است – این سری به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود. دلیل آن هم کاملاً واضح است، هارد سیگیت باراکودا نسبت گیگابایت به دلار فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند و از سرعت بالایی برخوردار هستند.

در حالی که می‌توانید ظرفیت‌هایی به کوچکی 500 گیگابایت تهیه کنید، مدل 2 ترابایتی نقطه شیرینی را از نظر تعادل بین عملکرد بالا و مقرون به صرفه بودن فراهم می‌کند. این درایو با ترکیب دیسک‌های 7200 دور در دقیقه و تراکم داده بالا، این امکان را فراهم می‌کند که کامپیوترهایی که با این درایو مجهز شده‌اند بتوانند داده‌ها را به سرعتی بخوانند که در حد یک HDD است.

ادامه مطلب
کارت رایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

و با ضمانت محدود 5 ساله Seagate، می‌توانید انتظار داشته باشید که از این هارد دیسک‌ها دوام بالایی بگیرید. متاسفانه این هارد دیسک‌ها به اندازه یک SSD NAND سریع نخواهند بود، اما با گزینه‌هایی تا ظرفیت 14 ترابایت، نمی‌توانید از ظرفیت هارد دیسک‌هایی مثل Seagate BarraCuda صرف نظر کنید.

مشخصات فنی هارد دیسک اینترنال سیگیت باراکودا

  • درگاه اتصال: SATA 6Gbps
  • ظرفیت: 1TB تا 8TB
  • حافظه کش: up to 128MB
  • سرعت چرخش در درقیقه: 7,200

مــزایـــا

  1. سرعت چرخش دیسک
  2. قیمت پایین

مــعایــب

  1. حافظه کش محدود

بهترین هارددیسک براساس بودجه

Western Digital Blue Desktop

وسترن دیجیتال آبی دسکتاپ

بهترین هارد براساس بودجه

بهترین هارد دیسک اینترنال در سال 2024-وسترن دیجیتال آبی

وسترن دیجیتال (Western Digital) یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین برندهای تولید کننده هارد اینترنال و اکسترنال در جهان است و امروزه نیز هارد دیسک‌های بسیار مناسبی برای ذخیره‌سازی بلندمدت اطلاعات با قیمت‌های عالی عرضه می‌کند. این موضوع بخصوص در مورد خط تولید هارد وسترن آبی صدق می‌کند.

با طیف وسیعی از گزینه‌های ذخیره‌سازی از 500 گیگابایت تا 6 ترابایت، هارد وسترن دیجیتال آبی انتخابی عالی برای جمع نمودن هر نوع سخت افزار کامپیوتر شخصی و سازمانی با بودجه محدود است. می توان گفت این محصول بهترین هارد اینترنال در بحث میزان فضای ذخیره سازی نسبت به هزینه‌ای که می‌پردازید، می باشد.

اگر به دنبال سرعت بیشتری هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ مدل‌هایی با سرعت 7200 دور در دقیقه بروید زیرا که اختلاف قیمت زیادی نیز ندارند.

مشخصات فنی هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال آبی دسکتاپ

  • درگاه اتصال: SATA 6Gbps
  • ظرفیت: 1TB تا 6TB
  • حافظه کش: 64MB
  • سرعت چرخش در درقیقه: 5,400 تا 7,200

مــزایـــا

  1. مناسب برای هر بودجه
  2. سریع ترین گزینه موجود

مــعایــب

  1. ارزش کمتر نسبت به درایوهای کوچکتر

بهترین هارددیسک برای بازی

Seagate Firecuda Desktop

سیگیت فایرکودا دسکتاپ

بهترین هارد هیبریدی

بهترین هارد دیسک اینترنال در سال 2024-سیگیت فایرکودا

SSDها بسیار محبوب هستند و دلیل آن نیز واضح است. اما اگر به فضای ذخیره‌سازی زیادی با سرعت بالا نیاز دارید و بودجه محدودی دارید، هارد دیسک‌ هیبریدی گزینه‌ای عالی هستند، به‌خصوص برای بازی‌های کامپیوتری.

Seagate FireCuda بهترین هارد دیسک هیبریدی در بازار است که می‌تواند تا 2 ترابایت داده را ذخیره نموده و با 8 گیگابایت حافظه کش SSD، داده‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید را شناسایی کرده و به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کند. این افزایش سرعت حتی شیرین‌تر است وقتی در نظر بگیرید که این درایو با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخد، بنابراین شما تلفیقی از دو تکنولوژی برتر جهان را دارید.

با ضمانت 5 ساله و قیمت مناسب، به راحتی می‌توان فهمید که چرا هارد سیگیت فایرکودا یکی از بهترین هارد دیسک‌هایی است که می‌توانید امروز خریداری کنید، به ویژه کسانی که برای بازی‌های کامپیوتری قصد تهیه سیستم دارند.

ادامه مطلب
13 راه حل برای رفع مشکل اتصال اینترنت - بروزرسانی

مشخصات فنی هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال آبی دسکتاپ

  • درگاه اتصال: SATA 6Gbps
  • ظرفیت: 1TB تا 2TB بعلاوه 8GB
  • حافظه کش: 64MB
  • سرعت چرخش در درقیقه: 7,200

مــزایـــا

  1. ارتفای کارایی با NAND
  2. صفحات سریع  آماده به کار

مــعایــب

  1. فاقد عیب قابل اشاره

بهترین هارددیسک برای ظرفیت بالای ذخیره سازی

Seagate IronWolf NAS

سیگیت ایرون ولف NAS

بهترین هارد ظرفیت بالا

بهترین هارد دیسک اینترنال در سال 2024-سیگیت ایرون ولف

درسته هارد دیسک‌های Seagate IronWolf NAS با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند، اما قیمت آنها چندان بیشتر از هارد دیسک‌های استاندارد با همان ظرفیت نیست. با این حال بهینه‌سازی این هارد Internal متناسب با وظایف ذخیره سازی تحت شبکه (NAS) باعث می‌شود که این قیمت اضافی کاملاً ارزش داشته باشد.

این هارد دیسک‌ها قادرند با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته کار کنند بدون اینکه نگران خرابی زودهنگام هارد درایو خود باشید و اگر یک  سیستم NAS را برای کسب‌وکار یا  در خانه خود دارید، Seagate IronWolf NAS قطعا بهترین انتخاب برای شماست.

این هارد دیسک با داشتن ظرفیت‌های تا ۲۰ ترابایت، خیال شما را برای ذخیره‌سازی طولانی‌مدت ویدیو و چندرسانه‌ای آسوده می سازد. با همه محاسن بیان شده این نوع هارد دیسک برای ذخیره‌سازی روزانه برنامه‌ و فایل‌ها ایده‌آل نیست، زیرا سرعت دسترسی تصادفی در یک HDD با ظرفیت ۲۰ ترابایت همان‌طور که قابل تصور است، بسیار پایین خواهد بود.

مشخصات فنی هارد دیسک اینترنال سیگیت ایرون ولف NAS​

  • درگاه اتصال: SATA 6Gbps
  • ظرفیت: 1TB تا 20TB
  • حافظه کش: 256MB
  • سرعت چرخش در درقیقه: 7,200

مــزایـــا

  1. هماهنگ با سیستم RAID
  2. سریعتر نسبت به گزینه های با ظرفیت های کمتر

مــعایــب

  1. گرانتر نسبت به نمونه های غیرسازگار با NAS

نویسنده مطلب:
اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی
Contact us Networkparts popup-تجهیزات شبکه راه های ارتباطی

تلگرام تجهیزات شبکه

واتساپ تجهیزات شبکه

اینستاگرام تجهیزات شبکه

فیسبوک تجهیزات شبکه

توییتر تجهیزات شبکه

یوتیوب تجهیزات شبکه