networkparts icon-200px-تجهیزات-شبکه-لوگو
ورود | ثبت نام
بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024-antivirus-networkparts-تجهیزات شبکه

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024

https://networkparts.ir/?p=196532

سرفصل مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024

چه یک کاربر ساده کامپیوتر خانگی باشید و چه یک کاربر حرفه ای تجهیزات شبکه، نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس از اطلاعات شخصی، داده‌ها، حساب‌های بانکی و موارد دیگر شما و سازمان شما محافظت می‌کنند. ما بیش از 40 ابزار را آزمایش کرده‌ایم تا به شما در انتخاب بهترین آنتی ویروس 2024 برای نیازهایتان کمک کنیم.

لازم بذکر است که تمامی این نرم افزارها  توسط سایت PC Mag مورد تست و بررسی قرار گرفته اند و به عنوان برندگان نهایی به شما معرفی شده اند.

امروز اگر تلویزیون، رادیو و هر رسانه اجتماعی را روشن کنید، خواهید شنید که این روزانه چه میزان اطلاعات به سرقت رفته است و همیشه یک سرقت اطلاعات جدید وجود دارد. مسئول فناوری و یا هر شخص مرتبط با حفاظت از اطلاعات در یک شرکت بزرگ خدماتی و یا اطلاعاتی که شما اطلاعات خودتان را جهت دریافت خدمات در اختیارشان قرار داده اید، از اطلاعات شما و میلیون ها نفر دیگر از کاربران حفاظت نکرده است و اطلاعات شما به هر دلیلی به بیرون از این سازمان نشت پیدا کرده است.

شما نمی‌توانید جلوی این نوع از ناکامی‌های امنیتی را بگیرید زیرا این موضوع خارج از کنترل شماست. شما تنها می توانید با نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس روی تمامی کامپیوترهای خود تلاش نمایید تا امنیت را در سطح شخصی تامین کنید. اگر این کار را قبلاً انجام داده‌اید، حتما بصورت دوره‌ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنتی ویروس شما بروزرسانی های خود را دریافت نموده و محافظت از شما فعال است.

آنتی ویروس Bitdefender Plus

آنتی ویروس بیت دیفندر پلاس

بهترین انتخاب - بطور کلی

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024-bitdefender logo-antivirus-networkparts-تجهیزات شبکه

چرا این نرم افزار را انتخاب کردیم؟

در میان لیست طولانی بهترین آنتی ویروس رایگان ما، اگر شما به دنبال بهترین آنتی ویروس رایگان ویندوز برای سیستم عامل خانگی خود باشید و یا حتی به دنبال بهترین آنتی ویروس اندروید برای گوشی هوشمندتان،  که همه کارهای یک آنتی‌ویروس معمولی را انجام دهد و حتی وظایف بسیار بیشتری را هم  انجام دهد، اولین انتخاب قطعا  Bitdefender Antivirus Plus خواهد بود. در نام گذاری این نرم افزار هم کلمه Plus به معنای مجموعه‌ای از ویژگی‌های متعدد و اضافه است مانند:

  • حفاظت در برابر باج‌افزارها
  • مرورگر تقویت‌شده برای تراکنش‌های مالی شما
  • محافظت VPN برای اتصالات شما
  • مسدود نمودن ردگیرهای تبلیغاتی
  • تشخیص خودکار پچ‌های امنیتی مفقود شده و …

اگرچه نام آن آنتی‌ویروس است، اما فهرست ویژگی‌های این برنامه بسیاری از مجموعه‌های امنیتی را شکست می‌دهد.

علاوه بر این، این نرم‌افزار یک آنتی‌ویروس عالی نیز هست. آزمایشگاه‌های تست مستقل به طور معمول به آن نمرات کامل یا نزدیک به کامل می‌دهند و در بسیاری از تست‌های عملی ما نیز به خوبی عمل کرده است. سیستم دفاع خاص آن در برابر باج‌افزار نیز در تست‌ها، توانایی های خود را اثبات کرده است و ویژگی Autopilot آن به این معناست که همه این‌ها با کمترین زحمت برای شما بعنوان کاربر اتفاق می‌افتد.

البته چند نکته جزئی هم وجود دارد. برای مثال، اولین اسکن کامل پس از نصب می‌تواند زمانبر باشد. اگر می‌خواهید از VPN به صورت نامحدود استفاده کنید، باید کمی بیشتر بپردازید. اما به طور کلی، این نرم افزار یک انتخاب فوق‌العاده برای محافظت از سیستم شما است.

این آنتی ویروس برای چه کسی مناسب است؟
اگر می‌خواهید حفاظت جامع با کمترین زحمت را داشته باشید، فقط کافیست نرم افزار Bitdefender Antivirus Plus را نصب کرده و Autopilot آن را روشن کنید. حالا می‌توانید با خیال آسوده بنشینید و به کارهای دیگر خود بپردازید.

مــزایـــا

  1. کسب امتیاز کامل در نتایج آزمایشگاه های مستقل
  2. دفاع عالی در برابر سایت‌های تقلبی و مخرب
  3. حفاظت چند لایه در برابر باج‌افزار
  4. مرورگر ایزوله شده برای انجام امور بانکی
  5. جلوگیری از ردیابی شما توسط تبلیغ‌کنندگان
  6. ویژگی‌های اضافی متعددی که بر امنیت متمرکز شده‌اند

مــعایــب

  1. نیاز به پرداخت اضافی برای استفاده از امکان VPN نامحدود

  2. اسکن ابتدایی آهسته

آنتی ویروس Norton Plus

آنتی ویروس نورتون پلاس

بهترین انتخاب از سوی یک برند شناخته شده

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024norton logo-antivirus-networkparts-تجهیزات شبکه

چرا این نرم افزار را انتخاب کردیم؟

سریع نام سه شرکت آنتی‌ویروس را بگویید !!! آیا یکی از آن‌ها نورتون بود؟ به احتمال خیلی زیاد. توانمندی آنتی‌ویروس نورتون در طی دهه‌ها توسعه یافته و Norton AntiVirus Plus اوج این تکامل است. این برنامه از آزمایشگاه‌های مستقل نمرات عالی دریافت می‌کند و در بسیاری از تست‌های عملی ما، از جمله تست با استفاده از دوازده نمونه واقعی باج‌افزار، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است و اگر بیش از یک دهه است که به کار با نرم افزارهای کامپیوتری مشغول هستید، حتما یک بار آنتی ویروس نورتون را بعنوان بهترین آنتی ویروس ویندوز به شما معرفی کرده اند .

ادامه مطلب
13 راه حل برای رفع مشکل اتصال اینترنت - بروزرسانی

اما این برنامه فقط یک آنتی‌ویروس نیست و امکانات زیر را نیز ارائه می دهد:

  • فایروال آن سیستم شما را در برابر حملات خارجی و داخل شبکه محافظت می‌کند بدون اینکه کاربر ناآگاه را با پنجره‌های پاپ‌آپ گیج‌کننده بمباران کند.
  • یک ماژول جداگانه حفاظت فایروال را با شناسایی و مسدود کردن حملات اکسپلویت، تقویت می‌کند. 
  • ویژگی‌های اضافی دیگر شامل یک سیستم پشتیبان‌گیری است که می‌تواند فایل‌های شما را به صورت محلی یا در فضای ذخیره‌سازی آنلاین بایگانی کند. 
  • یک فیلتر اسپم برای کسانی که هنوز به آن نیاز دارند، 
  • ابزار به‌روزرسانی نرم‌افزار و موارد دیگر.

در زمانی، نورتون یک محافظ تک‌دستگاهی بود که فقط یک سیستم ویندوز را محافظت می‌کرد اما شما اکنون می‌توانید یک اشتراک پنج‌دستگاهی دریافت کنید که دستگاه‌های ویندوز، مک‌اواس، اندروید و آی‌اواس شما را در برابر هر نوع حمله مخرب محافظت کند. این موضوع برنامه را حتی جذاب‌تر می‌کند.

این آنتی ویروس برای چه کسی مناسب است؟
فناوری آنتی ویریوس نورتون سالهای طولانی است که با ویروس‌ها و دیگر بدافزارها مبارزه می‌کند، منظور از سالها، دوران MS-DOS است. اگر به دنبال محافظتی از یک برند شناخته‌شده هستید که در طی دهه‌ها اعتبار خود را به دست آورده و حفظ کرده است، Norton AntiVirus Plus دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید.

مــزایـــا

  1. نمرات عالی در آزمایش‌های مستقل آزمایشگاه
  2. Data Protector حملات باج‌افزار را ناکام می‌گذارد
  3. پشتیبان‌گیری آنلاین به صورت پیش‌فرض فعال است
  4. حفاظت هوشمندانه فایروال شامل اسکن آسیب‌پذیری

مــعایــب

  1. نسبتاً گران

آنتی ویروس McAfee

آنتی ویروس مک آفی

بهترین انتخاب برای خانواده دارای یک کامپیوتر

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024-MacAfee logo-antivirus-networkparts-تجهیزات شبکه

چرا این نرم افزار را انتخاب کردیم؟

آنتی ویروس McAfee دیگر حفاظت چندپلتفرمی McAfee AntiVirus Plus را ارائه نمی‌دهد، اما McAfee AntiVirus پایه، یک انتخاب قدرتمند برای یک رایانه ویندوزی است. کلمه “تک” در اینجا مهم است، زیرا شرکت مک آفی دیگر تخفیف‌های معمول برای سه، پنج، یا ده مجوز را ارائه نمی کند و شما باید نرم‌افزار را برای هر دستگاه جدیدی که می‌خواهید محافظت کنید خریداری کنید.

آزمایشگاه‌های مستقل فناوری مبارزه با بدافزار را در آنتی ویروس McAfee تحسین می‌کنند. سه آزمایشگاه از چهار آزمایشگاهی که ما نتیج آنها را برای نرم افزارهای آنتی ویروس دنبال می‌کنیم، به آنتی ویروس McAfee بالاترین امتیاز ممکن را داده اند. همچنین این نرم افزار حفاظتی در آزمایش‌های عملی ما نمرات عالی کسب کرده و با داشتن ویژگی های خاص فراتر از یک آنتی ویروس پایه عمل می نماید. ویژگی هایی از قبیل:

  • سیستم حفاظت از باج‌افزار
  • فایروال ساده
  • سیستمی برای ناکام کردن کریپتوجکینگ و موارد دیگر

 

این آنتی ویروس برای چه کسی مناسب است؟
شرکت مک آفی با تغییر سیاست خود از حفاظت نامحدود بر روی تمامی پلتفرم‌ها به محافظت از یک رایانه ویندوزی، گروه هدف خود را تغییر داده و شما می توانید از خدمات این شرکت با هزینه معقول استفاده کنید، اگر تنها یک سیستم ویندوزی برای حفاظت دارید.

مــزایـــا

  1. امتیازات کامل در آزمایشگاه‌های مستقل
  2. امتیازات عالی در آزمون‌های عملی ما
  3. تعهد به حفاظت از شما در برابر ویروس‌ها

مــعایــب

  1. آنتی ویروس نتوانست یک نمونه‌ باج‌افزار دستکاری شده را شناسایی کند

  2. محافظت فقط برای یک سیستم ویندوزی بدون تخفیف برایتعداد بیشتر لایسنس

  3. بسیاری از ویژگی‌های قدیمی اکنون غایب هستند

آنتی ویروس G Data

آنتی ویروس جی دیتا

بهترین از لحاظ وسعت ویژگی ها

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024-g data logo-antivirus-networkparts-تجهیزات شبکه

چرا این نرم افزار را انتخاب کردیم؟

در سایت آنتی ویروس G Data می خوانید که این کمپانی اولین برنامه آنتی‌ویروس خود را در سال 1985 عرضه کرده است. چه این شرکت اولین برنامه آنتی‌ویروس بوده باشد یا خیر، تاریخچه طولانی و معتبری دارد. دو مورد از چهار آزمایشگاه مستقل مورد تایید ما معمولاً این ابزار قدیمی را در تست‌های خود لحاظ می‌کنند.

گزارش AV-Test به طور مداوم بالاترین رتبه ممکن را به G Data می‌دهد. در سوی مقابل امتیازات G Data در تست‌های AV-Comparatives در رنج “پاس شدن” تا “کامل” متغیر است. G Data در تست‌های محافظت از بدافزار و دفاع از دانلودهای مخرب که ما انجام دادیم، به حداکثر امتیاز دست یافت.

ادامه مطلب
بهترین روتر برای کسب و کار کوچک در سال 2024

این آنتی ویروس در طول تکامل خود بسیاری از ابزارهای امنیتی اضافی را دریافت کرده است.

  • شناسایی نیمی از نمونه‌های باج افزاری توسط لایه‌های محافظت در برابر باج‌افزار علیرغم غیرفعال بودن بخش آنتی ویروس معمولی برنامه
  • کسب بالاترین امتیاز در میان رقبا در بحق مؤلفه شناسایی Exploit
  •  فیلتر کردن Spam
  • محافظت Bank Guard برای تراکنش‌های مالی
  • دفاع فعال در برابر Key Logger
  • کنترل دقیق بر برنامه‌ها

بخشی از امکانات این آنتی ویروس هستند.

این آنتی ویروس برای چه کسی مناسب است؟
برخی افراد به سمت جدیدترین و معروفترین آنتی‌ویروس‌ها رفته، در حالی که برخی برنامه‌ های آنتی ویروس تکامل یافته و کامل را ترجیح می‌دهند که زمان زیادی برای رفع هرگونه ضعف خود صرف نموده اند. G Data Antivirus یک ابزار کاملاً بالغ با چندین قابلیت امنیتی اضافی است. این آنتی‌ویروس برای کسانی که به دنبال یک ابزار پخته و جاافتاده هستند، مناسب می باشد.

مــزایـــا

  1. امتیاز خوب در تست‌های حفاظت از بدافزار
  2. حفاظت در برابر تروجان‌های بانکی، کی‌لاگرها، باج‌افزارها، و سوءاستفاده‌ها
  3. نسبتاً ارزان
  4. دارای فیلتر اسپم

مــعایــب

  1. فقط امتیاز یک آزمایشگاه اخیرا برای این آنتی ویروس منتشر شده است

آنتی ویروس Malwarebytes Premium

آنتی ویروس مالویر بایتس پریمیوم

بهترین از لحاظ سرعت اسکن

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024-malwarebytes-premium logo-antivirus-networkparts-تجهیزات شبکه

چرا این نرم افزار را انتخاب کردیم؟

برای سال‌ها، ابزار پاکسازی Malwarebytes Free راه‌حلی بود که وقتی آنتی‌ویروس معمولی شما نمی‌توانست کار خود را انجام دهد، به آن مراجعه می‌نمودید. اما این نرم افزار  همیشه یک ابزار تخصصی بوده و برای استفاده روزمره مناسب نبوده است. از سوی دیگر، آنتی ویروس Malwarebytes Premium تمام ویژگی‌هایی را که از یک آنتی‌ویروس کامل انتظار دارید، ارائه می‌دهد، از جمله اسکن بر اساس تقاضا و برنامه‌ریزی شده، و همچنین در دسترسی به فایل. اسکن کامل آن سریع است و از تکنیک‌های مختلف حفاظت در زمان واقعی، شامل

  1. تشخیص بر اساس رفتار
  2. تشخیص فعالیت‌ باج‌افزار
  3. حفاظت در برابر حملات اکسپلویت

می باشد.

واقعیت این است که نتایج آزمایشگاه برای Malwarebytes متفاوت هستند، برخی عالی و برخی متوسط. شرکت ادعا می‌کند که تکنیک‌های تشخیص پیشرفته‌اش با تست‌های استاندارد سازگار نیستند. در تست‌های خودمان، ثابت شد که شیوه حفاظت این آنتی ویروس بسیار موثر بوده و امتیاز 9.8 از 10 برای محافظت در برابر بدافزار و امتیاز عالی برای دفاع در برابر صفحات وب مخرب را کسب نموده است.

این آنتی ویروس برای چه کسی مناسب است؟
تمام افرادی که از Malwarebytes Free برای تکمیل دیگر آنتی‌ویروس ها استفاده کرده اند، قدر آنتی ویروس Malwarebytes Premium را خواهند دانست. اسکن سریع این برنامه و نتایج عالی در تست‌های ما، دلیلی عالی برای استفاده از این نرم افزار هستند.

مــزایـــا

  1. امتیاز خوب در تست‌های حفاظت از بدافزار
  2. حفاظت در برابر تروجان‌های بانکی، کی‌لاگرها، باج‌افزارها، و سوءاستفاده‌ها
  3. نسبتاً ارزان
  4. دارای فیلتر اسپم

مــعایــب

  1. فقط امتیاز یک آزمایشگاه اخیرا برای این آنتی ویروس منتشر شده است

آنتی ویروس Webroot AntiVirus

آنتی ویروس وب روت

بهترین انتخاب برای کارهای کوچک

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024-webroot logo-antivirus-networkparts-تجهیزات شبکه

چرا این نرم افزار را انتخاب کردیم؟

بدون شک، Webroot SecureAnywhere AntiVirus کوچک‌ترین آنتی‌ویروسی است که دیده‌ایم بشکلی که می‌توانستید آن را فقط در یک دیسکت انتقال دهید. حضور محلی Webroot می‌تواند بسیار کوچک باشد زیرا که منطق پردازشی آن بصورت Cloud اجرا می شود.

این نرم افزار مانند بیشتر آنتی‌ویروسها، بلافاصله هر نوع بدافزار شناخته‌شده را حذف می‌کند، اما برای ناشناخته‌ها، یک درمان خاص دارد. جزئیات هر برنامه‌ی ناشناخته را به Cloud خود ارسال می‌کند و اجازه می‌دهد که آن برنامه در یک بخش آزمایشی اجرا شود، تغییرات سیستمی را مجازی‌سازی می‌کند تا دائمی نشوند. تجزیه و تحلیل ابر ممکن است کمی زمان ببرد، اما اگر تعیین کند برنامه مخرب است، Webroot برنامه را حذف کرده و تغییرات سیستم را بازگردانی می‌کند.

این روش تشخیص با تأخیر، مناسب برای بیشتر آزمایش‌های استاندارد نیست. آزمایشگاه‌ها اغلب انتظار دارند که یک آنتی‌ویروس هرگونه ابزار مخرب را بلافاصله تشخیص دهد. حضور Webroot در گزارش‌های آزمایشگاهی نامنظم است و شامل رنج امتیازهای گسترده‌ای می شود. اما در آزمایش‌های ما، به طور مداوم امتیازات عالی را کسب می‌کند.

ادامه مطلب
برترین مرورگرهای اندروید در سال 2022

این آنتی ویروس برای چه کسی مناسب است؟
بعضی از ویژگی‌های پیشرفته Webroot نیازمند تخصص بالاتر از حد متوسط است، ولیکن شما بدون توجه به اینکه آیا در امور امنیتی متخصص هستید یا خیر،  می توانید از اندازه بسیار کوچک و اسکن‌های فوق‌العاده سریع آن لذت ببرید.

مــزایـــا

  1. اسکن سریع، اندازه کوچک

  2. بهره برداری کم از منابع سیستم

  3. قادر به رفع آسیب‌های ناشی از Ransomware

  4. ویژگی‌های پیشرفته

مــعایــب

  1. امکان مانیتورینگ و پیکربندی از راه دور ارائه نمی‌دهد
  2. محافظت ناقص در برابر Ransomware
  3. تعداد محدود نتایج آزمایشگاهی
  4. ویژگی‌های پیشرفته نیاز به تخصص دارند
  5. تخفیف حجمی وجود ندارد
  6. تنظیمات فایروال ممکن است گیج‌کننده باشد

آنتی ویروس Sophos Home

آنتی ویروس سوفوس هوم

بهترین انتخاب برای کاربران صرفه جو

بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2024-sophos-home logo-antivirus-networkparts-تجهیزات شبکه

چرا این نرم افزار را انتخاب کردیم؟

سوفوس یک نام بزرگ در زمینه آنتی‌ویروس در سطح کسب‌وکار است که دارای مدیریت از راه دور بوده تا تیم IT کسب و کار بتواند مسئولیت امنیت را بر عهده داشته باشد. آنتی ویروس سوفوس هوم پریمیوم امکان مدیریت از راه دور را برای شما به عنوان مصرف‌کننده فراهم نموده تا شما بتوانید آنتی‌ویروس را برای خانواده و دوستان خود نصب کنید، حتی اگر انها در شهر یا کشور دیگری باشند. بهترین مزیت رقابتی آنتی ویروس Sophos قیمت بسیار مناسب آن است، بطوریکه این نرم افزار با پشتیبانی از 10 لایسنس با قیمت دیگر آنتی ویروس ها با قابلیت پشتیبانی از 3 لایسنس برابری می کند.

این آنتی‌ویروس تنها یک نمره آزمایشگاهی با رتبه خوب دارد (گواهینامه AAA از SE Labs). همچنین در تست های ما برای حفاظت از خرابکاری Malware، موفق به تشخیص 100٪ شد امتیاز 9.9 از 10 را کسب کرد. همچنین 100٪ در دفاع در برابر صفحات وب حاوی Malware موفق بود.

این آنتی ویروس در درون خود یک برنامه محافظ محلی کوچک دارد، که حفاظت موثری از Ransomware، دفاع در برابر حملات Exploit، یک فیلتر محتوای کنترل پدر و مادر بر محتوا، حفاظت از تراکنش‌های مالی شما، جلوگیری از ربودن وب‌کم و موارد دیگر وجود دارد.

همانطور که گفته شد، شما می‌توانید همه نصب‌های خود را از یک پنل آنلاین به راحتی مدیریت کنید. اخیراً، سوفوس این توانایی کنترل از راه دور را برای آندروید و iOS گسترش داده است، به این معنا که می‌توانید از هر کجا که هستید، قدرت کنترل از راه دور خود را اعمال کنید.

این آنتی ویروس برای چه کسی مناسب است؟
اگر شما به عنوان یک متخصص امنیتی در میان دوستان، همکاران و خانواده شناخته شده اید و وظیفه حفاظت از اطلاعات گروهی را بر عهده دارید و از جابجایی های درون و برون شهری برای پشتیبانی امنیتی از این افزاد خسته شده‌اید، با Sophos Home Premium، می‌توانید از هر کجایی که هستید، بهترین مراقبت را از گروه مشتریان، خانواده و دوستان خود داشته باشید.

مــزایـــا

  1. امتیاز عالی از برخی از آزمون‌های ما
  2. محافظت موثر در برابر Ransomware
  3. مدیریت از راه دور تا ۱۰ کامپیوتر یا مک
  4. ارزان

مــعایــب

  1. اعلام نتایج محدود از آزمایش توانمندی های این آنتی ویروس
  2. کنترل والدین ناکارآمد
  3. عدم ارائه مدیریت توسط گوشی
  4. عدم ارائه امکان محافظت در برابر Keylogger
  5. ویژگی های پیشرفته نرم افزار نیازمند تخصص فنی است

محصولات دسته بندی کارت گرافیکی

نویسنده مطلب:
اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی
Contact us Networkparts popup-تجهیزات شبکه راه های ارتباطی

تلگرام تجهیزات شبکه

واتساپ تجهیزات شبکه

اینستاگرام تجهیزات شبکه

فیسبوک تجهیزات شبکه

توییتر تجهیزات شبکه

یوتیوب تجهیزات شبکه